Thuisverpleging Ieper logo

Werkwijze

Heldere afspraken

Zodra u telefonisch of per mail contact met ons opneemt, leggen we een kennismakingsgesprek vast. Een van onze verpleegkundigen komt dan bij u langs om uw situatie te bespreken en een zorgplan op te stellen. U kan zich als volgt op een dergelijk gesprek voorbereiden:

  • Houd uw identiteitskaart bij de hand.
    Daarmee kunnen we u in ons tabletsysteem registreren.
  • Voorzie de nodige medische voorschriften (bv. voor inspuitingen, wondzorg, medicatie of oogdruppels).
    Voorschriften voor toiletzorg (o.a. wassen & scheren) kunnen wij zelf voor u opstellen.
Medische voorschriften
lightgreen
lightgreen
Heldere afspraken
lightgreen
lightgreen

Daarna gaan we tijdens een eerste zorgsessie volgens onderstaande stappen te werk:

  1. Uw contactgegevens (huisarts, familie, enz.) nemen we in uw elektronische dossier op. Opdat andere zorgverleners op de hoogte zouden zijn van de zorg die wij verstrekken, laten we eveneens een papieren verpleegdossier bij u achter.
  2. Vervolgens voeren we de taken uit die we vooraf met u afgesproken hebben.
    Daarbij letten we op wat we een volgende keer eventueel vlotter kunnen aanpakken.
  3. Ten slotte leggen we een nieuw tijdstip vast waarop u ons de volgende keer kan verwachten.
    Andere praktische afspraken verliezen we zeker niet uit het oog.
Opvolging
green left
lightgreen

Zorgopvolging

Per zorgsessie komen er maximaal twee verplegers tegelijk langs. Die houden zich niet louter bezig met hun zorgtaken, maar zullen ook:

  • dagelijkse evaluaties opmaken
  • eventuele complicaties rapporteren
  • met artsen & andere hulpverleners overleggen
  • voorschriften ter verlenging bij artsen aanbieden

Zo is onze dienstverlening steeds veilig en wettelijk in orde.

Derde-betalerssysteem

Bent u aangesloten bij een erkend Belgisch ziekenfonds? Dan hoeft u niets voor onze service te betalen. De rekeningen gaan direct naar uw zorgverzekeraar, waardoor u niet met bijkomende administratie opgezadeld wordt. 

Wordt u voor een langere periode door ons verzorgd of zijn er veel medische materialen nodig (bv. kompressen, zalven of ontsmettingsproducten)? Dan vragen wij u om de extra kosten van dergelijke producten zelf te betalen. Basisartikelen worden gratis voorzien.

Derde betalerssysteem
lightgreen
lightgreen